REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
www.materace.atm.pl
Postanowienia ogólne
- Właścicielem i Administratorem sklepu internetowego działającego pod adresem materace.atm.pl ( zwanego w dalszej części regulaminu sklepem internetowym ) jest ATM Materace s.c. z siedzibą w Bydgoszczy, przy ul. Łęczyckiej 49, NIP: 554-28-18-739 tel. 0048 601 461 160, 0048551 16 62, adres email:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
– zwany dalej „Sprzedającym”.
- Sklep internetowy prowadzi sprzedaż detaliczną drogą elektroniczną materacy, stelaży oraz poduszek za pośrednictwem sieci Internet.
- Regulamin stanowi integralną część umowy sprzedaży zawartej z Klientem.
- Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest akceptacja Regulaminu przez Klienta.
Rejestracja i Zamówienia
- Złożenie zamówienia nie wymaga rejestracji i logowania na stronie sklepu. Rejestracja jest dowolna i bezpłatna.
- Użytkownik w celu pomyślnego przejścia procesu rekrutacji powinien podać następujące dane: imię i nazwisko, adres, ( ulica, nr domu/mieszkania, miejscowość wraz z kodem, kraj ) adres e-mail, numer telefonu, hasło. Oprócz powyższych danych Użytkownik musi podać nazwę swojej firmy, Nip oraz adres do korespondencji.
- Po wypełnieniu i przesłaniu formularza rejestracji Użytkownik otrzyma na podany przez siebie adres e-mail automatycznie wygenerowaną wiadomość w celu potwierdzenia rejestracji w sklepie.
- Informacje o produktach proponowanych w sklepie materace.atm.pl nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
- Klient ma możliwość złożenia zamówienia za pośrednictwem sklepu internetowego oraz mailowo :
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
- dodać do koszyka produkt, który zamierza kupić
- podać dane niezbędne do wystawienia faktury ( imię, nazwisko i adres )
- określić rodzaj dostawy ( jeżeli jest inny niż podany w pkt. b )
- wybrać formę płatności
- zapoznać się z warunkami sprzedaży i zaakceptować je
- Użytkownik składa zamówienie za pomocą mechanizmów dostępnych na stronie internetowej sklepu materace.atm.pl, podejmując kolejne czynności zgodnie z wyświetlanymi komunikatami.
- W celu sfinalizowania zamówienia Klient powinien:
Po złożeniu zamówienia Klient zostanie poproszony o potwierdzenie zamówienia.
- Po złożeniu zamówienia Sprzedający niezwłocznie prześle Klientowi na podany w zamówieniu adres jego poczty elektronicznej: niniejszy Regulamin ( utrwalony w formacie PDF jako załącznik ) oraz potwierdzenie zamówienia zawierające:
- numer zamówienia
- nazwę, wymiary i inne cechy charakterystyczne zamówionego towaru
- cenę za poszczególne towary oraz łączną wartość zamówienia
- przewidywany czas dostawy towaru.
- Sprzedający zaznacza, że zgodnie z normami dopuszczalne jest trwałe odkształcenie pianki na poziomie nie większym niż 8%.
- Rzeczywisty wymiar materaca może odbiegać od zamówionego o +/- 2%.
- W przypadku niektórych modeli materacy wybarwienie pianek może odbiegać od tego, które widoczne jest na zdjęciu.
- Po rozpakowaniu materaca może być wyczuwalny specyficzny zapach pianki, który ustępuje po kilku dniach. W takim przypadku zaleca się wietrzenie pomieszczenia, w którym znajduje się produkt.
Płatność
- Wszystkie ceny w sklepie materace.atm.pl są cenami brutto ( zawierają podatek VAT ).
- Na każdy sprzedany towar Sprzedający wystawi Klientowi fakturę VAT. Faktura VAT zostanie dostarczona drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej oraz zostanie przesłana pocztą tradycyjną.
- Możliwe są następujące formy płatności:
- przelewem na konto bankowe Sprzedającego udostępnione w sklepie
- płatność za pobraniem dokonana przy odbiorze towaru
- W przypadku niektórych towarów dostępnych w sklepie materace.atm.pl. Sprzedający zastrzega sobie prawo do ograniczenia sposobu płatności poprzez nieudostępnianie określonych form płatności.
- Klient dokonuje zakupu towaru wg cen obowiązujących w chwili złożzamówienia.
Dostawa
- Zamówiony towar dostarczony zostanie na adres wskazany przez Klienta przy złożeniu zamówienia, przy udziale firmy kurierskiej na koszt Sprzedającego.
- Usługa dostawy odbywa się pod dom/lokal mieszkalny Klienta i nie obejmuje wniesienia towaru do budynku.
- Zaleca się aby Klient dokonał sprawdzenia stanu towaru po dostarczeniu przez przewoźnika w obecności kuriera realizującego dostawę.
- W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia, Klient powinien w obecności kuriera sporządzić protokół szkody oraz niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą telefonicznie lub mailowo w celu wyjaśnienia sprawy.
Gwarancja
- Towary zakupione w sklepie internetowym materace.atm.pl objęte są gwarancją ich producenta obowiązującą na terenie Polski, której warunki określa karta gwarancyjna przekazana Klientowi przy dostawie towaru.
Termin realizacji zamówienia
W przypadku materacy o standardowych wymiarach i nie należących do klasy Lux oraz Top
- Sprzedający zobowiązuje się dostarczyć zamówiony przez Klienta towar w terminie do 14 dni od daty złożenia zamówienia. Poprzez „standardowe rozmiary materacy” rozumie się następujące wymiary: 90x200cm, 140x200 cm, 160x200 cm, 180x200 cm. Do” materace klasy Lux i Top” należą: Cortina Visco Lux, Cortina Lux, Forte Visco Lux, Ravenna Visco Lux, Ravenna Visco Lux 250, Garda Top, Cortina Top, Forte Visco Top, Cortina Top, Limone Visco Top.
- W przypadku zamówienia przez Klienta materacy o wymiarach niestandardowych oraz materacy klasy Lux oraz Top, Sprzedający zobowiązuje się do dostarczenia towaru w terminie do 8 tygodni ( najczęściej jest to okres od 3-6 tygodni ).
- W przypadku wydłużenia się terminu realizacji zamówienia, Klient zostanie o tym fakcie poinformowany przez Sprzedającego i poproszony o akceptację najbliższego terminu wysyłki.
Reklamacja
Pobierz formularz reklamacyjny
- Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową w przypadku jej stwierdzenia przez Klienta przed upływem 2 lat od dnia dostawy. Klient zobowiązany jest do zawiadomienia Sprzedawcy o stwierdzonej niezgodności towaru z umową w terminie 2 miesięcy od dnia stwierdzenia niezgodności.
- Reklamację dotyczące zakupionego towaru Klient może zgłaszać w następujący sposób:
- osobiście w siedzibie firmy Sprzedającego tzn. w Bydgoszczy przy ul. Łęczyckiej 49
- drogą elektroniczną na adres mailowy Sprzedającego
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
- wypełniając formularz reklamacyjny dostępny w siedzibie firmy oraz w sklepie internetowym materace.atm.pl w zakładce Regulamin.
- W przypadku ustosunkowania się Sprzedawcy do reklamacji Klienta lub do wykonania uprawnień Klienta wynikających z niezgodności towaru z umową sprzedaży/rękojmi niezbędne będzie dostarczenie produktu do Sprzedawcy. Klient może zostać poproszony przez Sprzedawcę o dostarczenie produktu na koszt Sprzedawcy na wskazany przez niego adres. Klient może zostać poproszony przez Sprzedawcę o przesłanie drogą elektroniczną zdjęć reklamowanego towaru.
- Po otrzymaniu reklamowanego towaru lub gdy nie jest to konieczne do rozpatrzenia reklamacji jego zdjęć, Sprzedawca w ciągu 14 dni ustosunkuje się do zgłoszonej przez Klienta reklamacji.
- W przypadku uznania reklamacji za zasadną, Sprzedawca doprowadzi towar do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę lub wymianę na nowy. Koszty naprawy, wymiany i dostawy towaru do Klienta ponosi Sprzedający.
- Szczegółowe informację dotyczące możliwości korzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrzenia reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych ( miejskich ) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
Klient będący konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowi mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą.
Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego ) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów ( m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem e-mail
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
Odstąpienia od umowy
- Klient, który zawarł umowę na odległość może od niej odstąpić bez podania przyczyny. Powinien w tym celu złoży na piśmie stosowne oświadczenie w terminie 14 dni od dnia doręczenia przedmiotu umowy. Oświadczenie Klient może wysłać drogą elektroniczną na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.
lub listownie na adres 85-737 Bydgoszcz ul. Łęczycka 49. Treść oświadczenia o odstąpieniu od umowy powinna zawierać:
- dane Klienta
- nr FV sprzedaży
- zdanie „ Oświadczam, że zgodnie z art. 27 ust. Z dnia 30.05.2014 o prawach konsumenta ( Dz. U. 2014r. poz. 827 ) odstępuję od umowy zawartej dnia… dotyczącej zakupu towaru…
- Sprzedający wraz z ceną towaru zwraca koszty dostawy do Klienta, jednakże tylko do wysokości najtańszej przesyłki oferowanej przez dany sklep internetowy.
- Zwrócony towar Klient powinien odesłać na adres siedziby firmy Sprzedającego ul. Łęczycka 49 85-737 Bydgoszcz. Towar powinien być zabezpieczony przez Klienta na czas transportu i nienaruszony. Konsument ma prawo do korzystania z towaru przed odstąpieniem od umowy tylko w taki sposób, w jaki robiłby to w sklepie stacjonarnym. Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia zwracanego towaru inny niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje do umów:
- O świadczenie usług, jeżeli wykonaliśmy w pełni usługę za Klienta wyraźną zgodą;
- W której cena towaru zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi nie sprawujemy kontroli i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy:
- W której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana wg specyfikacji lub służąca zaspokojeniu Klienta zindywidualizowanych potrzeb;
- W której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- W której przedmiotem świadczenia jest Recz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- W której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- W której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi nie mamy kontroli;
- w których przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczenie treści, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnienie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną Klienta zgodą, przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- Jeżeli zwracany towar ulegnie uszkodzeniu podczas dostawy do Sprzedającego, Sprzedający będzie mógł wystąpić do Klienta z żądaniem zapłaty odszkodowania za zmniejszenie wartości wracanego towaru.
Postanowienia końcowe
Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu ograniczenia jakichkolwiek praw Klienta w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23.04.1964r. Kodeks Cywilny ( Dz. U. nr 16 poz. 93 ze zm.). W przypadku niezgodności niniejszego regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
W ramach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają właściwe przepisy prawa obowiązującego na terenie RP.
- ustawy z dn. 23.04.1964 r. Kodeks Cywilny
- ustawy z dn. 24.06.2014 o Prawach Konsumenta
- ustawy z dn. 29.08.1997 o ochronie danych osobowych
Ewentualne spory pomiędzy Sprzedawcą a Klientem będącym konsumentem w rozumieniu art. 22 Kodeksu Cywilnego, rozstrzygane będą przez Sąd Powszechny właściwy zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
Ewentualne spory pomiędzy Sprzedającym a Klientem nie będącym konsumentem w rozumieniu art. 22 Kodeksu Cywilnego, rozstrzygane będą przez Sąd Powszechny właściwy ze względu na siedzibę sklepu.
1. Wszystkie ceny w sklepie materace.atm.pl są cenami brutto ( zawierają podatek VAT ).